Şefaatime
Ümmetimden Allaha Hiçbir Şeyi Eş Koşmayanlar
Nail Olacaklardır!
Müslim 199/338
Allaha hiç bir şeyi eş koşmayanları zaten Allah affedebilceğini söylüyor şefaat ile ilgili ayet açık
De ki: Şefaat tümüyle Allaha aittir. zümer 44
—-
Amel-i salih, ehil olan bir zatın “Allah Teâlâdan, günahkâr bir müminin affını niyaz etmesi, yalvarması, aman dilemesi” manasındadır.
Bu hususta meşhur akaid alimleri şefaat hakkında görüş bildirmişlerdir.
Muhammed Suresi 2. Ayeti’nde de buna işaret vardır.
Zumer Suresi’nde ise bir çelişki yoktur. Bu ayette(Zumer-44) şefaatin Allahın iznine bağlı olduğu, Allahın dışında putlar v.b. gibi şeylerden yardım ve şefaat beklenemeyeceği vurgulanmıştır.
Bilindiği gibi müşrikler putları, Allah ile insanlar arasında bir aracı ve şefaatçi olarak kabul ediyorlardı. Halbuki Allah putlara şefaat etme izni vermemiştir.
Hatta yine ZUmer-43 Ayetinde De ki: ‘Ya onlar, hiç bir şeye malik değillerse ve akıl da erdiremiyorlarsa?’ şeklinde vurgulanmıştır.
(Ey Muhammed!) Hem kendinin hem de mümin erkeklerin ve mümin kadınların günahının bağışlanmasını dile.(muhammed/2) ayeti gereği olarak inkar edenlere soralım:”Rasûlüllah Efendimizin (s.a.v.) müminler için af dilemesinin faydası olmayacaksa bu ayetin manası nedir?”
Ayrıca Müddessir Suresi’nde : Artık şefaatçıların şefaati onlara (kâfirlere)fayda vermez” buyrulmaktadır. Bu ayetin genel havasından ve manasından da anlaşıldığı gibi “Demek ki şefaat vardır.”
Ama kafirler bakımından; ‘herkese yararı olan şefaatin bir faydası olmayacaktır.’ manasındadır. Yine Müddessir Suresi’nde Onlara şefaatçilerin şefaati fayda vermez. Böyle iken bunlara ne oluyor ki, âdeta arslandan ürküp kaçan yaban eşekleri gibi hâlâ nasihatten-öğütten yüz çeviriyorlar? denilmektedir.
Binaenaleyh şefaat haktır. Büyük günah işlemiş olan müslümanlar hakkında varidtir. Bu durum ayet ve hadislerle de anlaşılmıştır.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.