Jeofizik Yüksek Mühendisi Prof. Dr. Övgün Ahmet Ercan, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, “Sındırgı’da 13 km odak derinliğinde olan M5,1’lik deprem, 10 Ağustos’ta yaşanan 6.1 büyüklüğündeki ana depremin ardından beklenen en büyük artçı sarsıntıydı” dedi.
Prof. Dr. Ercan, “Bu deprem, hasarlı yapılarda mevcut hasarı artırmış olabilir. Ancak arkasından daha büyük bir deprem beklemiyorum” diyerek vatandaşları rahatlattı.
Uzmanlar, özellikle daha önce zarar görmüş binalarda yaşayan vatandaşların dikkatli olması gerektiğini vurguluyor. Her ne kadar büyük bir deprem beklenmese de, yapı güvenliği açısından tedbirli olmak hayati önem taşıyor.