Neden?

SELMA ERDAL
Neden?
*Bu ülkede Araplaşmak nasıl başladı? Ne demiş Nasreddin hocamız? Parayı veren düdüğü çalar. Riyalleri veren de seyre bakacak elbette; nereleri parsellesem diye... Ah, ah Kadayıfçı Hoca ! Şimdi durduk yere acaba neden "ah"lar gönderdik ona? Çünkü her şey 90'lı yıllarda Erbakan'ın "Suudiler'den aldığı parasal destekle gerçekleştirilen" borçsuz Konya Belediyesi propagandalarıyla başladı ve bu uygulama bitecek gibi değil. Yaşlılar unuttu, gençler bilmez o yılları ne yazık ki... (B)alık hafızalı olmak da böyle bir şey işte... Ama dünleri unutanların, dünlerden ders alıp akıllanma yanların da geleceğinde olacaktır hep korku, hep kaygı, hep endişe... *Bu da dünlerden kalan; çok değil 2 yıl öncesinden bir anı: Irak'ın kuzeyinde terör örgütü PKK'ya yönelik Pençe-Kilit Operasyonu'nda şehit düşen Piyade Astsubay Çavuş Mehmet Ali Horoz'un (25) vasiyeti Türkiye'nin yüreğini dağladı. Şehadetinden 3 gün önce dile getirdiği, "Şehit olursam bir Afrika ülkesine su kuyusu açtırmanızı rica ediyorum" sözleri bir gönül deryasına dönüştü. Kaynak: 22 Haziran 2024 günlü A Haber Acaba neden? Demek ki ne imiş? Vatan, Millet, Sakarya; hepsi fasarya Önceliğimiz yalnızca Afrika Şehide rahmet; annesine sabır selamet, ülkemizde kopsa da kıyamet Önce Afrika, her şey Afrika için ! *Duyduk ki Danimarkalılar da caddelerde namaz kılanlardan yakınıyormuş; ülkede 200 cami var neden sokaklardalar diye eleştiriyormuş. Neden eleştiriyorlar ki? Be hey Viking torunları ! Aynı tiyatro gösterisi her yerde Suç sizlerde Türkler bu mültecilerden şikayet ederken sesiniz çıkmıyordu ve onlara destek veriyordunuz. Şimdi aynı dert kapınızda Bir Türk atasözü der ki Davulun sesi, uzaktan hoş gelir Şimdi davul kulağınızın dibinde çalıyor Neden yakınıyorsunuz? * Ekonomik kriz bahane, işsizlik had safhada... Dolayısıyla herkes işsizlikten yakınıyor; her meslek erbabı gibi akademisyenler de yakınıyor. Neden? Elbette ki kadrosuzluktan... Amma ve lakin bilmelidirler ki onlar; akademisyenler arasında "ne denli dindar olduklarını, bayram sabahı abdest alıp namaza durduklarını" açıklayıp, ayrıca "bilimsel çalışmalarına hadisleri kaynak gösterenler" çoğaldıkça, bilim değil ama ilim yolundan gitmeden ve dahi biat etmeden, bundan böyle bir baltaya sap olmak çok zor. *Ben doğduğumdan beri diyorlar ki batıyor Memleket ! Batmaz kardeşim, batmaz. Neden? Çünkü ülkesini sevenler asla yanlış yollara da sapmaz. Ama, işte burada da var bir fakat/lakin/ama... Acaba neden? Bilindiği gibi ekonomik olarak en verimli yatırım ya toprağa ya da eğitime... Siz verimli topraklarınızı satıp da, yerleşirseniz kente... Karşılığında aldığınız paracıklarınızı çocuklarınızın eğitimine harcamak yerine; "gösteriş olsun diye" yatırırsanız konutlara... Cumhuriyetin temel ilkelerinden uzaklaşıp hele bir de kapılırsanız "Atatürk'ün partisini bile parça pinçik edenlerin peşinde" boş umutlara... İster dövünün, ister delirin; sosyal medya alanlarında iktidarları devirin. Değil mi ki ipin ucu neredeyse 70 yıldır geçmiş piçin eline... Bundan böyle gemisini kurtaran kaptan... Biliniz ki... Kimseden, kimseye yoktur ne merhamet, ne bağışlama, ne paylaşma, ne de dilemek aman! Bundan böyle halkın geleceği olacak bugünlerden de yaman; bilesiniz. *Son söz niyetine Diyorlar ki huzur; Islam'da... Islam; Türkiye'de iktidarda... Türkiye; 163 ülkenin huzur sıralamasında, 145.basamakta, en huzursuzlar arasında maaşallah! Sakın ola ki ülkede neden halk aç, açık diye sorgulama, uluslararası huzursuzluk sıralamasına da aldırma! Hiç şüphe yoktur ki Cennete gidince huzuru bulacaksın inşallah! AMEN! Selma Erdal; Didim, 23 Haziran 2026
Benzer Videolar